Auto opkopers

Just another SeoBureau site

Het jaar 2021 is een interessante tijd om een nieuwe auto te kopen. Dit is een unieke periode waarin we uit drie grote voertuigcategorieën kunnen kiezen:

Batterij – volledig elektrische modellen die worden aangedreven door lithium-ion batterijpakketten
Groen – hybride modellen die gebruik maken van elektrische en traditionele verbrandingstechnologie, nu opgesplitst in HEV en plug-in HEV (Mobilhome verkopen)
Gas – “traditionele” auto’s zoals we ze al lang kennen, op benzine en aangedreven door een interne verbrandingsmotor

Kies de juiste autodealer

Bij het kiezen tussen deze auto’s zijn er tal van factoren die u in overweging moet nemen. In de blog van Bestelwagen verkopen zullen we proberen om u uit te leggen wat vier van de grootste van die overwegingen zou moeten zijn:

Aankoopprijs
Brandstofefficiëntie
Lopende kosten versus rijgemak
Onderhoud & Betrouwbaarheid
1. Aanschafprijs
Op dit moment hebben deze drie categorieën auto’s zeer verschillende stickerprijzen, waarbij volledig elektrische modellen eruit springen als de duidelijk duurste optie. In januari 2021 meldde Kelley Blue Book en Tuutuut.com – 2dehands-auto kopen dat de gemiddelde transactieprijs voor een nieuwe lichte auto in de VS $40.857 bedroeg, wat een stijging is van €2.110 ten opzichte van het jaar ervoor.

Hybrides gemiddeld op € 29.291 volgens dezelfde cijfers

Elektrische voertuigen zijn momenteel gemiddeld €53.701
Gas voertuigen hebben natuurlijk een breder bereik, waaronder:
Compacte auto – € 22.394
Middelgrote auto – €27.714
Compacte SUV/Crossover – €30.557
Auto verkopen zonder keuring  Full-size auto – €40.046 d
Als we naar deze cijfers kijken, zien we dat als u voor de batterij-optie kiest, u vrijwel zeker te maken krijgt met een hogere stickerprijs, zelfs nadat u rekening houdt met de mogelijke federale korting van 7500 dollar voor elektrische voertuigen. Er zijn natuurlijk goedkopere batterij-opties, en de kloof wordt steeds kleiner, maar als de aankoopprijs een bepalende factor is, dan moet het groen of gas zijn als uw twee belangrijkste voorkeurscategorieën.

Verkoop uw auto aan een dealer zoals Auto opkoper Adocars (betaalt het minst en zal waarschijnlijk worden afgeprijsd)
Stappen ter voorbereiding van de verkoop van uw auto
Zodra u weet hoe u te werk zult gaan bij de verkoop van uw voertuig (particulier, dealer, auto opkoper service) volgt hier wat u nodig heeft om voor te bereiden.

2. Brandstofefficiëntie
Gas kan duur zijn, afhankelijk van waar u woont. Het is vooral duur hier in Californië, waar de benzineprijzen gemiddeld tussen de $4 en $6 per gallon liggen. Het hebben van een zuinige auto is dan een groot voordeel. Welke van onze drie categorieën zou kunnen winnen in deze overweging?

Volgens businessinsider.com haalt de gemiddelde benzine-auto in de VS ongeveer 25mpg. Natuurlijk zijn er veel voorbeelden van auto’s die het beter doen dan dat, vooral als je de Japanse en Koreaanse automerken op de markt onderzoekt, om nog maar te zwijgen van de Europese modellen.

Dat gezegd hebbende, geen van deze auto’s echt vergelijkt met de opgegeven mijlen per gallon van uw gemiddelde hybride auto’s. Deze lijken echt te bieden het beste van twee werelden als het gaat om stedelijk rijden. De 2021 Honda Clarity PHEV (MSRP $ 33.400) krijgt 42mpg (110MPGe) en heeft een jaarlijkse brandstofkosten van slechts $ 650 volgens usnews.com. De 2021 Honda Accord hybride (niet plug-in) beheert 48mpg en kost de gemiddelde gebruiker slechts $750 aan brandstof per jaar. Voor een gewone sedan op gas zijn die brandstofprijzen typisch $1100 of meer.

Automodel Kilometer Per Gallon Jaarlijkse Brandstofkosten

2021 Honda Clarity PHEV 42 MPG 650
2021 Honda Accord hybride 48 MPG 750
Dus waar past de batterij in dit plaatje? Ze gebruiken immers geen benzine, dus hoe worden ze gemeten in mijlen per gallon? Zoals we hierboven al aangaven met de PHEV, krijgen elektrische modellen iets dat MPGe heet, wat “mijl-per-gallon-equivalent” is. Dit is een alternatieve manier om de zuinigheid van elektrische en niet-elektrische auto’s te vergelijken.

De 2020 Tesla Model 3 Long Range krijgt ongeveer 131 MPGe, de 2019 BMW i3 krijgt 113 MPGe, en beide worden verslagen door de 2019 Hyundai Ioniq EV die een gecombineerde rating van 135 MPGe beheert. Over het geheel genomen, in termen van efficiëntie, kan noch gas noch groen het opnemen tegen die van de volledig elektrische auto. Actieradius is nog steeds een probleem met sommige elektrische modellen, maar dit probleem wordt minder omdat nu de meeste reguliere nieuwe EV’s een actieradius van 250 mijl of meer kunnen beheren in een enkele lading.

Automodel Miles Per Gallon Equivalent

2020 Tesla Model 3 Lange afstand 131 MPGe
2019 BMW i3 113 MPGe
Hyundai Ioniq EV 135 MPGe
3. Gebruikskosten versus gebruiksgemak
De meeste mensen denken dat de gebruikskosten van een batterij-auto veel hoger zijn dan die van een groene auto of een auto op gas. De waarheid die je in dit verband moet overwegen is een beetje ingewikkelder dan dat.

Informatie van thepersonal.com blog stelt duidelijk dat het runnen van een batterij-auto in termen van brandstof is veel goedkoper jaar op jaar. Zoals we hierboven aanstipten, kan een benzine sedan $1000 en meer per jaar kosten om gewoon vol te tanken, zelfs met alle verbeteringen in brandstofefficiëntie door de jaren heen.

Een hybride auto, of het nu een plug-in of gewone auto is, kost ongeveer 700-800 dollar per jaar om op benzine te blijven rijden. Dat is een goede besparing op de benzine-versie, maar het verbleekt nog steeds in vergelijking met hoeveel u kunt besparen met een batterij-auto. Een volledig elektrische auto kost tussen de $300-400 per jaar om opgeladen te blijven, vooral wanneer u thuis oplaadt en piekprijzen vermijdt door ’s nachts op te laden.

Type auto Kosten per jaar om op brandstof te blijven
Hybride auto € 700-800
Volledig elektrische auto € 300-400
In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, is het dus goedkoper om je auto thuis aan te sluiten en op te laden, net als je smartphone of tablet, dan al die bezoekjes aan het bescheiden benzinestation. Er is echter nog een factor die we niet hebben besproken, en dat is “rijgemak”. Hoewel je blijkbaar wel meer betaalt om je auto op gas te tanken, zijn er andere voordelen die daarmee gepaard gaan, namelijk maximaal gemak.

auto tanken
Het tanken van een gas- of gewone hybride auto duurt maximaal een paar minuten. Je rijdt het tankstation binnen, pakt de pomp, tankt, betaalt en vertrekt. Het is een gemakkelijke, beproefde procedure die elke automobilist kent. Soms pompt iemand het gas voor u! Het opladen van een PHEV of batterijmodel is echter een heel ander verhaal.

Met een lader van niveau 1 kunt u een typische PHEV in ongeveer 3-4 uur opladen, maar voor een volledig elektrische batterijauto kan dat 24 uur duren. Een lader van niveau 2 versnelt dat tot ongeveer 6-8 uur voor een volledige lading. Met niveau 3-laders kan de actieradius in ongeveer 15-20 minuten met 100-150 mijl worden vergroot. Hoe snel het opladen ook klinkt, het zal altijd aanzienlijk trager gaan dan tanken met benzine.

In termen van rijcomfort heeft benzine dus een streepje voor op sommige groene plug-in modellen en de accumodellen. U betaalt nu een premie voor dat gemak, maar voor sommigen kan dat het belangrijkste zijn.

4. Onderhoud en betrouwbaarheid
Tot slot komen we bij de overweging van onderhoud en betrouwbaarheid. Het grote voordeel dat volledig elektrische accumodellen in dit opzicht hebben, is hun gebrek aan bewegende onderdelen. Het jaarlijkse onderhoudsschema van de gemiddelde EV is volledig karig in vergelijking met dat van een gasmodel.